Dubai overtreft alles!

4 september 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Na afscheid te hebben genomen van familie, vrienden/vriendinnen en collega’s zijn we op donderdag 1 september begonnen aan onze trip, met als eerste bestemming Dubai.
Na een prima vlucht met de Emirates A380 (voor Sander een hele openbaring vanwege zijn vliegangst) zijn we geland op het gigantische vliegveld van Dubai.

Wat je meteen ervaart, is de enorme hitte. Elke dag bedroeg de temperatuur minimaal 45 °C, wat net lijkt of er constant een warme föhn op je staat gericht. Daarom is het ook niet gek dat er overal airco’s aanwezig zijn, zelfs in bushokjes. Ook de Perzische Golf is eerder een hottub, dan een verfrissende duik.

De eerste dag hebben we meteen kennis mogen maken met de Arabische cultuur, weliswaar ongevraagd, maar toch… Sander werd namelijk bijna de metro uitgezet omdat hij onwetend in het vrouwen gedeelte stond (waarschijnlijk voelde hij zich hier prima op zijn gemak). Ook werden we in de eerste nacht en de daaropvolgende nachten om 4.30 uur gewekt door onze automatische wekker, namelijk een grote moskee enkele honderden meters van ons hotel vandaan. Prachtige Allah-liederen galmden met een hoge frequentie door de stad. Dit ritueel werd ongeveer 7x per dag herhaald en mensen begonnen spontaan te bidden in shoppingmalls, supermarkten en in de straten.

Onze tijd in Dubai hebben we vooral besteed aan sightseeing. Je valt werkelijk van de ene verbazing in de andere. Oneindig hoge en luxe gebouwen, shoppingmalls waar je eenvoudig kunt verdwalen, peperdure auto’s en de rijkste mensen. In Dubai is niks te gek!

De laatste dag hebben we het Wild Wadi Waterpark bezocht om af te koelen en om weer even kind te zijn. Beiden is zeker gelukt.

Ons korte verblijf in Dubai was meer dan geslaagd en zeker een bestemming om ooit terug te keren, maar dan in de wintermaanden.
Nu op naar de volgende bestemming Beijing, waar we gedurende 4 weken via het binnenland naar Hong Kong reizen. Het backpackavontuur gaat nu echt beginnen, want hier zal ongetwijfeld minder luxe zijn.